شبکه عتف ایران | ضرورت آموزش خلاقیت در مدارس

تاریخ خبر: // کد خبر: 90535 // //

ضرورت آموزش خلاقیت در مدارس

شبکه عتف ایران : مدیرگروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان گفت: باید روحیه‌ خلاقیت و پرورش ایده در بین دانش‌آموزان ایجاد و تقویت شود و در این صورت است که کشور رو به توسعه پیش می‌رود. شعارسال: مدیرگروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان گفت: باید روحیه‌ خلاقیت و پرورش ایده در بین دانش‌آموزان ایجاد و [...]
ضرورت آموزش خلاقیت در مدارس

شبکه عتف ایران :

مدیرگروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان گفت: باید روحیه‌ خلاقیت و پرورش ایده در بین دانش‌آموزان ایجاد و تقویت شود و در این صورت است که کشور رو به توسعه پیش می‌رود.

شعارسال: مدیرگروه آینده پژوهی دانشگاه
اصفهان گفت: باید روحیه‌ خلاقیت و پرورش ایده در بین دانش‌آموزان ایجاد و تقویت شود
و در این صورت است که کشور رو به توسعه پیش می‌رود
.

محسن طاهری  بر تربیت خلاقیت مدار در مدارس تاکید و اظهار کرد: در سیستم آموزشی جدید باید
تفکر انتقادی ایجاد و روش‌های درست تحقیق کردن به بچه‌ها آموزش داده شود
.

وی آموزش مهارت‌های آینده‌گرا
در مدارس را ضروری دانست و گفت: مهارت‌های آینده‌گرا به مهارت‌هایی گفته می‌شود که
برای زیست بهتر در آینده کودکان کاربرد دارد
.

مدیر گروه آینده‌پژوهی دانشگاه
اصفهان، آینده‌پژوهی را شناخت درست از آینده، دانش طراحی آینده و دانش اقدام دانست
و بر توجه به این مهم در مراکز آموزشی و در مجموع سیستم آموزشی کشور تاکید کرد
.

طاهری افزود: همه افراد باید
چهار مهارت مهم خلاقیت، کار تیمی، تفکر انتقادی و ارتباط مؤثر برقرار کردن را فارغ
از اینکه چه شغلی داشته و چه مدرکی خواهند داشت، فرا بگیرند. در این میان آموزش این
مهارت‌ها به دانش آموزان بسیار کاربردی‌تر است
.

مدیر گروه آینده‌پژوهی دانشگاه
اصفهان با تاکید بر ایجاد توانایی کارکردن تیمی در بین دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان
باید بتوانند ارتباط مؤثر با دیگران ایجاد کنند و اگر این چهار زیربنا در فرزندانمان
ایجاد شود و اگر دانش‌آموزان از سال‌های پایه به این چهار مهارت مجهز شوند، انسان‌های
خوبی برای آینده خواهند بود و کشور رو به توسعه می‌رود
.

خلاقیت دستورالعمل یکسان ندارد

طاهری با تاکید بر اینکه از
دانش‌آموزان می‌خواهیم به هر نحوی این مهارت‌ها را یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: بی نهایت
روش برای تمرین خلاقیت وجود دارد و تمام دانش‌آموزان باید این تمرینات را طراحی کنند
و مقید به انجام آن باشند تا به آرامی ذهنی خلاق پیدا کنند، زیرا ذهن خلاق فاکتوری
برای موفقیت در آینده فرد می‌شود
.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان
در پاسخ به اینکه چطور می‌توانیم خلاق‌تر باشیم و مهارت خلاقیت را در خود پرورش دهیم،
گفت: وظیفه یک آینده پژوه ایجاد تلنگر اولیه است و پس از آن فرد باید خودش راهش را
پیدا کند
.

وی با بیان اینکه اساس خلاقیت
بر ترویج الگوناپذیری است، تصریح کرد: خلاقیت در تلاش است که الگوهای جدید ایجاد کند
و این فرایند مداوم از خلق می‌آید. خلاقیت دستورالعمل یکسان ندارد و همیشه به دنبال
پیدا کردن راه جایگزین است
.

طاهری در توضیح یکی از تمرین‌های
خلاقیت گفت: تحقیقات علمی ثابت کرده که در هنگام پیاده روی، ذهن بهتر می‌تواند خلاق
باشد، البته این یک قانون کلی نیست، اما بسیار کاربردی است
.

نباید از ایده عجیب ترسید

مدیر گروه آینده پژوهی دانشگاه
اصفهان ادامه داد: از این رو، دانش‌آموزان باید روزانه زمانی را برای این تمرین اختصاص
دهند و به ذهنشان اجازه خلق ایده‌های جدید بدهند. دانش‌آموزان باید توجه کنند مهم این
است که به ذهن اجازه بدهیم تمرین کند و روش‌های جایگزین را پیدا کند، اصلاً نباید از
اینکه ایده عجیب باشد ترسید
.

وی با تاکید بر اینکه در این
مرحل باید تمرین کنیم ذهن ایده متفاوت بسازد، تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان این تمرین
را به صورت گروهی انجام دهند، بسیار کاربردی‌تر است. با این روش، ذهن هر روز ایده‌های
بیشتری تولید می‌کند و کم‌کم فرد خلاق می‌شود
.

طاهری به معلمان و مدیران
مدارس نیز توصیه کرد از این تمرین‌ها برای پرورش ایده در دانش‌آموزان استفاده کنند
و گفت: مدیران مدارس از این تمرین‌ها در صف صبحگاه می‌توانند استفاده کنند و معلمان
نیز باید بچه‌ها را به صورت گروهی تقسیم، جو کلاس را شاد و ساختارهای مرسوم را کمی
کنار بگذارند و آن‌ها را وادار به طرح ایده کنند
.

مدیر گروه آینده پژوهی دانشگاه
اصفهان افزود: معلم در صورت لزوم می‌تواند ایده را قضاوت کند. در اینجا معلمان باید
توجه داشته باشند که ایده مورد نظر باید جدید و تاحدی مناسب برای استفاده باشد
.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص
و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار
:۹ خرداد ۹۸، کد خبر۹۸۰۳۰۹۰۳۹۸۹:www.isna.ir ، 

مشاهده خبر در وبسایت مرجع

آخرین اخبار

پربازدید

    Sorry, no posts matched your criteria.